Fényezés előtt kezdjünk inkább a lakatolással

2007-et írunk éppen és ekkor már megvolt a 426-os Moszkvicsom is.

Mivel nagyon készültem már elméletben és a technikai feltételek előkészítésében az öreg Moszkvics lakatolásához, hát vettem egy ügyes kis

porbeles hegesztő masinát.

Lakatos barátomat sokat faggattam a dolgok mikéntjéről, mikor eljött a pillanat, hogy Édesanyám Favoritját, ami korábban engem szolgált műszakiztatni kellett.

Nem akartam himi-humi vizsgát, mert Anyámat biztosabban tudtam egy valóban műszakilag rendben lévő kis autóban.

Mikor szóba került a javítóívek és a küszöbök cseréje, a lakatos barátom azt mondta, hogy nem ér annyit az autó, amennyit Ő elkérne ezért a beavatkozásért.

Vakartam a fejem és Ö közben tett egy utalást arra vonatkozóan, hogy a- puding próbája az evés-, itt az idő, hogy kipróbáljam magam.

Ellátott mindenféle jó tanáccsal és mondta, ahogy engem ismer biztosan megoldom a dolgot.

Így is lett.

Beszereztem a lemez alkatrészeket és adtam magamnak 3 napot a dologra.

Az  ajtók leszerelése után már semmi nem állhatott a flex útjába.

Szépen megkerestem a ponthegesztéseket, melyeket egy speciálisan erre a célra kialakított fúróval szépen lefúrogattam.

A ponthegesztések oldása után a lemezeket szét lehet választani egymástól egy gyalukéssel, vagy hidegvágóval.

A küszöb külső lemezborítása mögött rejtőzködött a csoda.

Na ,de uraltam a helyzetet és nem riadtam vissza a kihívástól.

A festéket és az alvázvédőt leégettem a szükséges helyeken, kialakítottam a hiányzó ( elrohadt ) részeket, majd furatokat készítve a

lemezeken a visszahegesztéshez indulhatott a visszaépítés. Lemezbe legegyszerűbben két különböző átmérőjű dugokulccsal préselhetünk merevítő domborításokat.

 Fontos dolog a hegesztésnél figyelni arra, hogy nehogy meggyújtsunk valamit a karosszériában pl.

egy  megbújó kábelköteget, szőnyeget stb.

Legyen a közelben tűzoltókészülék.

Az ajtókat érdemes visszapróbálni  a teljes felhegesztés előtt, hogy a hézagok mindenhol rendben legyenek.

Jöhetett egy kis vas gitt és 2K-festék ( itt még spray formában ) színre keverve.

Mikor megmutattam az autót lakatos barátomnak, Ő elismerően ennyitt mondott:

- Én biztosan nem sz..-kodtam volna vele ennyit, de nagyon jól megcsináltam.

Édesanyám egy év múlva kiflibe törte az autót és olvasztóba került a kis Favorit és ekkor adtam hálát az égnek, hogy

foglalkoztam az autóval, mert unokaöcsém ezen az oldalon ült hátul az öccse mellett a baleset közben és mind hárman komolyabb sérülés nélkül úszták meg

a kalandot.

W.J.

 

 

2140-es típusú vízpumpa felújítása képekben

Mikor is jön el a pillanat ?

Talán akkor amikor az első rozsdapöttyök megjelennek a vízpumpa szívárogtató nyílásánál.

Bár ilyenkor autónk még csak kezd minket megbarátkoztatni a gondolattal, hogy valamikor le kell műteni a rossz

esetben akár 15 éve nem bojgatott vízpumpa, motorblokk, rozsda kombót.

" Mindenki őrízze meg a pánikját, csak semmi nyugalom ! "

                                                       ( Geszti Péter )

Mindenképp kell hozzá egy kis HŐ(dissou és tea kályha) és egy kevéske türelem !

Szerencsére már talán 1-2 év is eltelt az esemény óta, így biztos sok részletre nem emlékszem.

Az biztos, hogy a szerelés után egy-két hét elteltével, újra tudtam kapcsolatot teremteni a külvilággal :)

Két darab vízpumpából raktam össze egyet.

Jöjjenek a képek !!!

Szeretném, ha Ti is küldenétek hasonló beszámolókat, hogy más tollából is olvashassunk hasznos szerelési trükköket, érdekességeket.

Legközelebb egy "karosszéria elemek fényezése otthon" című cikkel készülök, de addig is várom a Ti írásaitokat is !

 

 

Skoda Favorit elektronikus gyújtás beépítése a 412-es és 2140-es típusok motorjába

Miért éppen a Favorité és miért került napirendre az elektronikus gyújtás?

Az autóm rendbetétele óta eltelt jó másfél év mikor elkezdett rosszalkodni a gyújtásom.

Gyermekeimet sokszor viszem az iskolába, illetve akkor még az óvodába is a Moszkviccsal, Ők ezt

nagyon szeretik.

A fent említett hiba okán, néhányszor meg-megálltunk az út szélén felnyitott motorháztetővel és ilyenkor

egy keveset bibelődtem a haza, vagy az iskolába jutás érdekében és már-már felfedezni véltem a bizalmatlanság első jeleit a kis családom szemében

az autó iránt, mikor eldöntöttem, hogy felújítom a gyújtásrendszert, vagyis az elosztófejet. 

A művelet elvégzése után a leállások, durrogások megszüntek, de nem volt meggyöző az autó.

Alapjáraton majd kiugrott helyéről a motor, úgy rángott, ráadásul zajos volt, mintha hajtókarcsapágyas lett volna, de ezek mind tapasztalhatóak

voltak a felújítás előtt is pedig a motor szerkezetileg teljesen rendben volt.

Vagy magas fordulaton ment jól, vagy alacsony fordulaton, de egyszerre a kettő sosem jött össze, bárhogy állítottam a gyújtást.

Ekkor felötlött bennem egy gondolat, hogy a Skodás korszak végéhez közeledve, milyen megváltás volt a kis Favorit, milyen más volt

mint a lomha 120-as csoda.

Emlékeztem, hogy a gyújtása, mely már elektronikus volt, milyen egyszerű és nagyszerű kis szerkezet volt.

Ennyi év elteltével gondoltam, hogy olcsón hozzá lehet jutni egy ilyen komplett szerkezethez és majd valahogy összefaragom a

Moszkvics gyújtásával.

Mikor megszereztem a cuccot, már az első szemrevételezés során felismertem, hogy egy az egyben belemegy a Moszkvics

motorba a Favorit osztófej.

Aztán arra is rá kellett jönnöm, hogy sajnos ellentétesen forog a tengelye a két osztófejnek, ezért a röpsúlyos előgyújtás szabályzásának működése

lehetetlen ily módon.

Láss csodát a két tengely viszont közel ugyan olyan geometriájú, ráadásul a Moszkvics tengely átmérője erősebb pár tized milliméterrel, így állítható

dörzsárral szépen beilleszthető a Favorit házba.

A hajtó köröm passzol és a Moszkvics rögzítő lemeze is felszerelhető a Favorit ház aljára.

Tehát Favorit ház,vákuum dob, Moszkvics tengely, röpsúly és rögzítő lemez,ezútán már csak a jeladós felső részt kellett megfelelően összeilleszteni és kész

az összeépítés.

Gondolom a végeredményre is kiváncsiak vagytok.

Mivel nincs stroboszkópom elkezdtem a sötétben tapogatozva, a fej mehanikus mozgatásával állítani a gyújtást.

A pincegarázsomból, addig soha nem tapasztalt fürgeséggel ugrott ki a szabadba az autó, mint amikor ijedtében a nyúl ugrik ki a bokorból.

Akkor már sejtettem, hogy ami ez után következik az is az ínyemre lesz.

Nem vagyok már egy versenyző típus, de ekkor belém bújt a kisördög és megszorítottam a kormányt, megmarkoltam a váltókart feszülten,

érezve, hogy most minden ideg megfeszül és csak arra tud koncentrálni, hogy ez a gép most nagyon-nagyon megy.

Az autómat ekkor új oldaláról ismertem meg, olyan oldaláról amellyet még soha nem mutatott.

Az első próbaköröm kb. 20 perc hosszúra nyúlt, magam mögött hagyva a nyitott műhelyt és kertkaput.

Az alapjáratom olyan lett mintha vonalzóval húzták volna meg a fordulatszám vonalát, a motor kopogása és minden egyéb zöreje egycsapásra semmissé vált.

Elvittem az autót egy szerelőhöz a motor műszeres beállítása érdekében, mind az üzemanyag, mind a gyújtásrendszer beállítását rábízva.

Mikor szóltak, hogy elkészült az autó mindjárt nagy örömmel mentem érte, de ekkor jött a hidegzuhany, mert az autót alig lehetett beindítani, a motor

ereje otthon maradt a garázsomban, egyszerűen használhatatlan volta az autó.

Mikor kérdőre vontam a végeredményt, a szaki elmondta, hogy mindent beállított, kipucolta, átfúvókázta a karburátort, tehát ami emberileg lehetséges volt azt mind megtetette a

siker érdekében és Őt már a felesége amúgy is ott várja az autóban , mert vendégségbe mennek, majd beszéljünk.

Egy jó évig nem beszéltünk, mert hazamentem, szétszedtem a karburátort és a sok évi üledéket, pakurát alig bírtam kimosni az úszóházból és a többi részen is jól látszott,

hogy jó ideje nem volt hozzányúlva semmihez, pedig már egyszer korábban is járt az autó ebben a műhelyben az autó, a motor behangolása miatt.

Otthhon mindjárt nekiláttam és kihézagoltam az ac pumpát, beállítottam a karburátort takarékosan, az üzemanyagot kicsit elvéve, beállítottam a gyújtást és az autó visszatért az

autószerelőműhelyben tett látogatása előtti állapotába, tehát a ménes újra együtt volt.

Ha Valaki hasonló projektben gondolkodik akkor ajánlom figyelmébe ezt a megoldást.

A gyújtás rotor része igényel némi esztergályos munkát, de a munka nagy része egyszerűen elvégezhető.

A rögzítő lemez poziciónálása szerintem egyedi lehet minden így összeállított osztófej esetében.

A leg optimálisabb rögzítést egy stroboszkóp segítségével lehet behatárolni, hogy megfelelő mértékben tudjuk állítani mind az előgyújtást, mind az utógyújtás

mértékét.

 

Az alkatrészek 3D modelljét, illetve az összeállítását is elkészítettem.

Az alkatrész rajzok pdf. formátumban is megvannak, ezeket is megpróbálom feltölteni.

 

Ha kedvet kaptál, akkor sok sikert hozzá !

W.J.

2016.01.20.

 

 

 

 

 

 

2140 fékrendszer légtelenítése

Íme a tuti módszer mellyel egy hét alatt......

Ja nem.

Szóval a tuti módszer mellyel 15 perc alatt minden levegőt eltávolíthatunk 2140-es fékrendszerünkből.

Első nagyon fontos lépés a biztonsági szelep dugattyújának rögzítése középállásban egy megfelelő tüskével.

Szükségünk lesz egy segédre a pumpáláshoz ( nálam mindig szegény feleségem az áldozat, de legalábbmegvan a fitness edzés ),

kompresszorra ( max. 1,5 bar állandó nyomásértékű kimenő levegővel ) és egy olyan fékolajtartály tetőre,

amelybe nem sajnálunk belefúrni egy belső nélküli felni autószelepét.

Egy kerékfújó kézieszközt csatlakoztatunk a szelepre, majd valamilyen oldható kötéssel( létezik oldható műa. kötöző ) megoldjuk a ravasz működtetését.

Hú, itt valaki lehagyta a fékbetéteket és a dobot.

Így semmi esetre ne kezdjünk bele a légtelenítésbe és bár az elején nem írtam, de ildomos felemelni az autót és a kerekeket is leszerelni.

Ja, és a motorháztetőt is nyissuk ki.

Na, elég a mókából....

 

A légtelenítést a legtávolabbi ponttól kezdve, tehát hátsó kerék, jobb oldal szépen kezdjük el a légtelenítést, figyelve arra,

hogy a fékerőszabályzó nem gátolja e a folyadék vagy a gáz áramlását.

Figyelem !

Az első féknyereg kis dugattyúi a hátsó fékkörön vannak !

A levegőnyomás levétele után minden munkahenger légtelenítése után ellenőrizzük a fékolaj szintjét !

Jótanács !

A hátsó fékmunkahengereket 2 évente egyszer szét kell nyomatni és kipucolni, ahhoz, hogy megfelelően működjenek, az elsőket

meg minden tavasszal megjáratni.

Én évente fékolajat is cserélek.

 

ENJOY !

 

 

 

 

Moszkvics 2140 index automata kapcsolási rajz

Az egység az irányjelzők villogtatását és a világítás visszajelzőjének kapcsolását végzi.  Ennek az alkatrésznek a cseréje problémás, mert szegecseléssel van rögzítve a nyomtatott áramköri lapra. A kapcsolási rajzot a működés megértésének céljából fejtettem vissza, de a későbbiekben ez alapján akár új áramkör is tervezhető a dobozba.

A rajzok PDF formátumban megtekinthetők itt>>

Premium Downlaod Templatesby bigtheme.org

Дървен материал от emsien3.com

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de