KIM 10-50

Az 1940-ben elkészült KIM-10-50 volt a gyár első saját tervezésű kocsija. A kisautó a harmincas években megfogalmazott igényre született.

 Az akkori állami vezetés egy olcsó, tömegméretekben gyártható, korszerű kiskocsit képzelt el. Az akkori úthálózat állapota miatt korlátozott terepjáró képességeket is megkívántak az autótól.  Az elkészült jármű megfelelt ezeknek az elgondolásoknak, azonban volt egy komoly hibája: kétajtós karosszériával készült. Természetesen ez a költségek csökkentését szolgálta, azonban a használati értéket is jelentősen befolyásolta. Pedig akkori mércével mérve valóban korszerű volt, sőt a nagy átlagnál picit többet is tudott. Így például kívülről nyitható csomagtérrel rendelkezett, az összes kerék fékezhető volt, és két irányban ható hidraulikus lengéscsillapítóval látták el a futóművet.
Az esőáramlású porlasztóval táplált 1172 köbcentis, 30 lóerős motor a teljesen megterhelt kisautót 90 km/h végsebességig gyorsíthatta, 9 literes  átlagfogyasztás mellett. Elkészült egy nyitható tetős (cabriolet) változat is KIM-10-51 jelzéssel, valamint a négyajtós KIM-10-52 is. A gyártás azonban nem futhatott fel, részben a sorozatgyártás kezdetén adódó műszaki problémák, részben pedig a háború kitörése miatt.1940-41 folyamán összesen kb. 500 darabot gyártottak (KIM-10-50/51), aztán a gyárat áttelepítették Uljanovszkba (Szimbirszk) és átállították hadiipari termelésre.
 A háború befejezése után még megpróbálták feltámasztani a gyártást, a rendelkezésre álló adatok szerint még 10 db KIM-10-50 készült Uljanovszkban az 1945-ös év folyamán. A gyárat rövidesen visszatelepítették Moszkvába és ezzel gyökeres változás vette kezdetét. A KIM típusok gyártására többé nem került sor.

 

Gyártási időszak

1940-41 (1945)

Kocsiszekrény

alváz, acéllemez

változatok

KIM-10-51 cabriolet

ajtók száma

2

ülések száma

4

Méretek

 

hosszúság (mm)

3960

szélesség (mm)

1480

magasság (mm)

1650

nyomtáv elöl/hátul (mm)

1145/1145

tengelytáv (mm)

2385

szabad magasság (mm)

 

menetkész tömeg (kg)

840

megeng. össztömeg (kg)

1120

csomagtér térfogata (lit)

 

üzemanyagtartály (lit)

32

 

 

Motor

 

típusjel

KIM 10

hengerek száma

4

elrendezés

soros

gyújtási sorrend

1-2-4-3

furat/löket (mm)

63,5/92,5

lökettérfogat (ccm)

1172

sűrítési viszony

5,75:1

szelepek

2db/SV

teljesítmény (kW/LE / 1/min)

22/30/4000

nyomaték (Nm / 1/min)

 

karburátor

ML-1, esőáramú

elektromos rendszer

6V/dinamó

 

 

 

 

Hajtáslánc

 

tengelykapcsoló

1 tárcsás/száraz

nyomatékváltó

kézi / 3+R

áttételi arányok

 

I.

3.07

II.

1.765

III.

1.0

IV.

 

V.

 

R

4.01

főáttétel

5.5

kerékhajtás módja

kardán/hátsó

 

 

Kerékfelfüggesztés

 

első

merev tengely, hosszirányú
 félelliptikus laprugók, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

hátsó

merev hátsóhíd, hosszirányú
 félelliptikus laprugók, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

gumiabroncsok mérete

5,00-16

kormánymű

 

Fékrendszer

 

első kerékfék

dob

hátsó kerékfék

dob

rögzítőfék

mechanikus, hátsó
 kerékre hat

Menetteljesítmények

 

legnagyobb sebesség (km/h)

90

A teljesen megterhelt gépkocsi
gyorsulása 0-100km/h
 vagy *0-80km/h (s)

 

fordulókör sugár (m)

6,3

átlagfogyasztás
 (lit/100 km, gyári adat)

9

 

Premium Downlaod Templatesby bigtheme.org

Дървен материал от emsien3.com

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de