M400

Az 1947-től készülő 400-as Moszkvics az Opel Kadett K38 négyajtós karosszériájú változatának másolata.
 

Az Opel brandenburgi gyáregysége a háború után keletre vándorolt. A gyárat 1945. június 14-én leszerelték, vonatra rakták és az 56 vagonból álló szerelvény Moszkva felé indult. Az Opel rommá bombázott rüsselsheimi gyárát felügyelő amerikaiaktól a szovjet csapatok megszerezték az OpelKadett K38 tervrajzait is. A szovjet vezetés elhatározta, hogy újra létrehozza a moszkvai kisautógyárat.  A megvalósítás későbbi alapját a zsákmányolt gépek és a két német gépkocsi tervei, valamint a KIM gyár szakembergárdája és tapasztalataik adták.
Moszkvában 1947 áprilisában megindult a gyártás. A készülő kocsi a Kadett K38 négyajtós (LZ) karosszériájú változatának másolata lett. Lényegében változatlan formában, apró módosításokkal gyártották. Ennél a kocsinál kezdték használni először a Moszkvics nevet, mely Moszkvics-400 néven vált ismertté.
A 400-as típusból több változat készült, nyitható tetős cabriolet, mentőkocsi, fa felépítményes pick-up is feltűnt az utakon. A típus exportja 1948 áprilisában kezdődött és hamarosan megalakultak az első nyugat-európai kereskedelmi képviseletek is.

 

Gyártási időszak

1947-1954

Kocsiszekrény

alváz, acéllemez

változatok

420a cabriolet, 
420b pickup, 422 furgon

ajtók száma

4

ülések száma

4

Méretek

 

hosszúság (mm)

3855

szélesség (mm)

1400

magasság (mm)

1545

nyomtáv elöl/hátul (mm)

1105/1170

tengelytáv (mm)

2340

szabad magasság (mm)

200

menetkész tömeg (kg)

845

megeng. össztömeg (kg)

1155

csomagtér térfogata (lit)

 

üzemanyagtartály (lit)

31

 

 

Motor

 

típusjel

400

hengerek száma

4

elrendezés

soros

gyújtási sorrend

1-3-4-2

furat/löket (mm)

67,5/75

lökettérfogat (ccm)

1074

sűrítési viszony

5,8:1

szelepek

2db/SV

teljesítmény (kW/LE / 1/min)

17/23/3600

nyomaték (Nm / 1/min)

 

karburátor

K-24, esőáramú, egytorkú

elektromos rendszer

6V/dinamó

 

 

 

 

Hajtáslánc

 

tengelykapcsoló

1 tárcsás/száraz

nyomatékváltó

kézi / 3+R

áttételi arányok

 

I.

3.56

II.

1.73

III.

1.0

IV.

 

V.

 

R

4.44

főáttétel

5.14

kerékhajtás módja

kardán/hátsó

 

 

Kerékfelfüggesztés

 

első

független, kettős
 keresztlengőkaros, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

hátsó

merev hátsóhíd, hosszirányú
 félelliptikus laprugók, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

gumiabroncsok mérete

5,00-16

kormánymű

 

Fékrendszer

hidraulikus, egykörös

első kerékfék

dob

hátsó kerékfék

dob

rögzítőfék

mechanikus, hátsó
 kerékre hat

Menetteljesítmények

 

legnagyobb sebesség (km/h)

90

A teljesen megterhelt gépkocsi
gyorsulása 0-100km/h
 vagy *0-80km/h (s)

*55 

fordulókör sugár (m)

6

átlagfogyasztás
 (lit/100 km, gyári adat)

9

 

Premium Downlaod Templatesby bigtheme.org

Дървен материал от emsien3.com

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de