M407

A Brüsszeli autókiállításon 1958 augusztusában ez a kocsi aranyérmet szerzett. Ezzel a Moszkvics nemzetközi viszonylatban is felhívta magára a figyelmet. 

 Az 1958-ig gyártott, akkor modern vonalú és jól felszerelt 402-es közvetlen továbbfejlesztéseként megjelent a 407-es típus. A gépészeti alapok is az elődtípusból származtak.

A Brüsszeli autókiállításon 1958 augusztusában ez a kocsi a 423-as jelű kombiváltozattal együtt aranyérmet szerzett. Ezzel a Moszkvics nemzetközi viszonylatban is felhívta magára a figyelmet. A brüsszeli siker jó időre nyugati exportlehetőséget teremtett, nemcsak a Moszkvics, de más Szovjetunióbeli márkák számára is. Az orosz kocsik forgalmazására szakosodott, brüsszeli székhelyű Scaldia cég kínálatában még dízelmotoros Moszkvicsok is szerepeltek.

A 402-es és 407-es, mint alap, számtalan változatot eredményezett. Ezek között még négykerékhajtású konstrukció is előfordult.

 

Ekkortájt kapcsolódott be a Moszkvics az autósportba is. Az első bemutatkozás Finnországban történt 1957-ben. Az Ezer Tó Rally-n csapatban a harmadik helyezést sikerült elérniük.

 

 

 

 

 

 

407

407/1

Gyártási időszak

1958-1960

1960-1963

Kocsiszekrény

acéllemez,önhordó,zárt

 acéllemez,önhordó,zárt

változatok

423 kombi,430 furgon

423 kombi,430 furgon

ajtók száma

4

4

ülések száma

5

5

Méretek

 

 

hosszúság (mm)

4055

4055

szélesség (mm)

1540

1540

magasság (mm)

1560

1560

nyomtáv elöl/hátul (mm)

1220/1220

1220/1220

tengelytáv (mm)

2370

2370

szabad magasság (mm)

200

200

menetkész tömeg (kg)

990

990

megeng. össztömeg (kg)

1290

1280

csomagtér térfogata (lit)

307

307

üzemanyagtartály (lit)

35

35

 

 

 

Motor

 

 

típusjel

MZMA 402

MZMA 407

hengerek száma

4

4

elrendezés

soros

soros

gyújtási sorrend

1-3-4-2

1-3-4-2

furat/löket (mm)

72/75

76/75

lökettérfogat (ccm)

1221

1357

sűrítési viszony

7:1

7:1

szelepek

2db/SV

2db/OHV

teljesítmény (kW/LE / 1/min)

26/35/4200

33/45/4500

nyomaték (Nm / 1/min)

71/2400

88/2600

karburátor

K-44,esőáramú,egytorkú

K-44,vagy K-59  esőáramú, egytorkú

elektromos rendszer

12V/dinamó

12V/dinamó

 

 

 

 

 

 

Hajtáslánc

 

 

tengelykapcsoló

1 tárcsás/száraz

1 tárcsás/száraz

nyomatékváltó

kézi/3+R

kézi /4+R

áttételi arányok

 

 

I.

3.53:1

3.81:1

II.

1.74:1

1.42:1

III.

1.0:1

1.45:1

IV.

 

1.00:1

V.

 

 

R

4.61:1

4.71:1

főáttétel

4.62:1

4.62:1

kerékhajtás módja

kardán/hátsó

kardán/hátsó

 

 

 

Kerékfelfüggesztés

 

 

első

független, kettős
 keresztlengőkaros, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

független, kettős
 keresztlengőkaros, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

hátsó

merev hátsóhíd, hosszirányú
 félelliptikus laprugók, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

merev hátsóhíd, hosszirányú
 félelliptikus laprugók, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

gumiabroncsok mérete

5,60-15

5,60-15

kormánymű

globoidcsigás,kettős görgővel

globoidcsigás,kettős görgővel

Fékrendszer

hidraulikus, egykörös

hidraulikus, egykörös

első kerékfék

dob

dob

hátsó kerékfék

dob

dob

rögzítőfék

mechanikus, hátsó
 kerékre hat

mechanikus, hátsó
 kerékre hat

Menetteljesítmények

 

 

legnagyobb sebesség (km/h)

115

115

A teljesen megterhelt gépkocsi
gyorsulása 0-100km/h
 vagy *0-80km/h (s)

*21/35

*15/26

fordulókör sugár (m)

6

6

átlagfogyasztás
 (lit/100 km, gyári adat)

9

9

 

Premium Downlaod Templatesby bigtheme.org

Дървен материал от emsien3.com

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de