M408

A kor divatjának megfelelően az autón sok krómdísz volt, vonalvezetése követte az Amerikából akkoriban átvett fecskefarkú kialakítást. Egy igen szép, harmonikus külsejű kocsi volt a 408-as modell.

Az olasz Pininfarina stúdió hírnevéhez méltóan szép vonalú, elegáns karosszériát alkotott. A kor divatjának megfelelően az autón sok krómdísz volt, vonalvezetése követte az Amerikából akkoriban átvett fecskefarkú kialakítást. Összességében elmondható, hogy egy igen szép, harmonikus külsejű kocsi lett a következő Moszkvics modell, a 408-as.
A belső kialakítás is igényes, egyben praktikus volt. A 408-as nagyon kényelmes, könnyen vezethető autónak bizonyult. Több, akkoriban még nem általános kényelmi felszerelést is beépítettek. A jól sikerült futómű és a feljavított motor az új, kéttorkú karburátorral jó menetteljesítményeket biztosított a 408-asnak, bár a kor igényeit figyelembe véve már ez sem volt elegendő. A 408-as motor a jobb menetteljesítmények ellenére sokakban az alulmotorizáltság érzését keltette, elsősorban az 55 LE teljesítmény miatt.
Különböző változatokban és felszereltséggel gyártották, és természetesen ez a típus is exportra került. A gyártási minőségen sokat javítani nem tudtak, de elmondható, hogy ez volt a kezdete a gyár fénykorának, amely még több, mint tizenöt évig tartott. 

 

 

Gyártási időszak

1964-

Kocsiszekrény

 acéllemez,önhordó,zárt

változatok

426 kombi,433 furgon,
408IE:áttervezett kocsiszekrény

ajtók száma

4

ülések száma

5

Méretek

 

hosszúság (mm)

4090

szélesség (mm)

1550

magasság (mm)

1440

nyomtáv elöl/hátul (mm)

1237/1227

tengelytáv (mm)

2400

szabad magasság (mm)

180

menetkész tömeg (kg)

990

megeng. össztömeg (kg)

1330

csomagtér térfogata (lit)

480

üzemanyagtartály (lit)

46

 

 

Motor

 

típusjel

MZMA 408

hengerek száma

4

elrendezés

soros

gyújtási sorrend

1-3-4-2

furat/löket (mm)

76/75

lökettérfogat (ccm)

1357

sűrítési viszony

7:1

szelepek

2db/OHV

teljesítmény (kW/LE / 1/min)

40/55/4750

nyomaték (Nm / 1/min)

108/2750

karburátor

K-126 vagy,K-126P
esőáramú, kéttorkú

elektromos rendszer

12V/dinamó

 

 

 

 

Hajtáslánc

 

tengelykapcsoló

1 tárcsás/száraz

nyomatékváltó

kézi / 4+R

áttételi arányok

 

I.

3.81:1

II.

2.42:1

III.

1.45:1

IV.

 1.00:1

V.

 

R

4.71:1

főáttétel

4.22:1

kerékhajtás módja

kardán/hátsó

 

 

Kerékfelfüggesztés

 

első

független, kettős
 keresztlengőkaros, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal,
kanyarstabilizátorral

hátsó

merev hátsóhíd, hosszirányú
 félelliptikus laprugók, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

gumiabroncsok mérete

6.00-13 vagy
155R13

kormánymű

globoidcsigás,kettős görgővel

Fékrendszer

hidraulikus, egykörös

első kerékfék

dob/duplex

hátsó kerékfék

dob/szimplex

rögzítőfék

mechanikus, hátsó
 kerékre hat

Menetteljesítmények

 

legnagyobb sebesség (km/h)

120

A teljesen megterhelt gépkocsi
gyorsulása 0-100km/h
 vagy *0-80km/h (s)

*25

fordulókör sugár (m)

5

átlagfogyasztás
 (lit/100 km, gyári adat)

9

 

Premium Downlaod Templatesby bigtheme.org

Дървен материал от emsien3.com

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de