M412

 A sikeres BMW-1500 típus akkoriban igen korszerű, alublokkos, hüvelyes motorjának tervei alapján kisebb módosításokkal 1967-től kezdték gyártani.

Régi jó „USSR-szokás” szerint a gyors fejlesztést koppintással oldották meg: a sikeres BMW-1500 típus akkoriban igen korszerű, alublokkos, hüvelyes motorjának terveit szerezték meg és kezdték gyártani kisebb módosításokkal 1967-től.

Ez - a tisztességtelen módszertől eltekitve - a gyár egyik legnagyobb dobásának bizonyult. A 412 jellel ellátott erőforrást még napjainkban is gyártják, többféle lökettérfogattal és kivitelben. Még injektoros, turbós változatát is kidolgozták és sok tuningműhely is ráharapott.
A gyár későbbi versenyautó prototípusainak motorját is erre az alapra építették.

A motorfejlesztéssel egyidőben a karosszériát is átdolgozták, kissé szögletesebb vonalakat kapott, de az eredeti Pininfarina-terv stílusát nem sikerült elrontani. Mivel a motor és a karosszéria fejlesztése nem volt egymáshoz kötve, ebben az időben több olyan sorozat született, ahol az új vonalú karosszériában a régi 408-as motor dolgozott, és ennek a fordítottja is igaz. A modellek minden esetben a motor jelzése után kaptak nevet, tehát előfordult, hogy két különböző kinézetű autót ugyanúgy 412-esnek vagy 408-asnak neveztek. A 412 folyamatos fejlesztésének eredményeképpen a típus utolsó szériái már jelentősen különböztek az elsőtől. A 412-es típus végül is sikeres lett, 1976-ig folytatott gyártása során megszámlálhatatlan változatban és felszereléssel készült a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően. Ennél a modellnél kezdődött meg a biztonsági felszerelések bevezetése is.

A 412-es adottságai alapján a versenysportban is sikereket ért el, megjelent számos rally és pályaversenyen, hazájában és a „blokk” országaiban, így Magyarországon is.

 

Gyártási időszak

1967-

Kocsiszekrény

 acéllemez,önhordó,zárt

változatok

427 kombi,434 furgon,

ajtók száma

4

ülések száma

5

Méretek

 

hosszúság (mm)

4090

szélesség (mm)

1550

magasság (mm)

1480

nyomtáv elöl/hátul (mm)

1237/1227

tengelytáv (mm)

2400

szabad magasság (mm)

178

menetkész tömeg (kg)

910

megeng. össztömeg (kg)

1380

csomagtér térfogata (lit)

480

üzemanyagtartály (lit)

46

 

 

Motor

 

típusjel

UMZ 412

hengerek száma

4

elrendezés

soros

gyújtási sorrend

1-3-4-2

furat/löket (mm)

82/70

lökettérfogat (ccm)

1478

sűrítési viszony

8,8:1

szelepek

2db/SOHC/lánc

teljesítmény (kW/LE / 1/min)

55/75/5300

nyomaték (Nm / 1/min)

115/3400

karburátor

K-126H
esőáramú, kéttorkú

elektromos rendszer

12V/generátor

 

 

 

 

Hajtáslánc

 

tengelykapcsoló

1 tárcsás/száraz

nyomatékváltó

kézi / 4+R

áttételi arányok

 

I.

3.49:1

II.

2.04:1

III.

1.33:1

IV.

 1.00:1

V.

 

R

3.39:1

főáttétel

4.22:1

kerékhajtás módja

kardán/hátsó

 

 

Kerékfelfüggesztés

 

első

független, kettős
 keresztlengőkaros, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal,
kanyarstabilizátorral

hátsó

merev hátsóhíd, hosszirányú
 félelliptikus laprugók, 
hidraulikus lengéscsillapítókkal

gumiabroncsok mérete

6.00-13 vagy
155R13

kormánymű

globoidcsigás,kettős görgővel

Fékrendszer

hidraulikus, kétkörös,
a késői szériákon
főfékhengerről vezérelt
vákumos fékrásegítővel

első kerékfék

dob/duplex

hátsó kerékfék

dob/szimplex

rögzítőfék

mechanikus, hátsó
 kerékre hat

Menetteljesítmények

 

legnagyobb sebesség (km/h)

140

A teljesen megterhelt gépkocsi
gyorsulása 0-100km/h
 vagy *0-80km/h (s)

18

fordulókör sugár (m)

 

átlagfogyasztás
 (lit/100 km, gyári adat)

9,8

 

Premium Downlaod Templatesby bigtheme.org

Дървен материал от emsien3.com

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de