Fényezés előtt kezdjünk inkább a lakatolással

2007-et írunk éppen és ekkor már megvolt a 426-os Moszkvicsom is.

Mivel nagyon készültem már elméletben és a technikai feltételek előkészítésében az öreg Moszkvics lakatolásához, hát vettem egy ügyes kis

porbeles hegesztő masinát.

Lakatos barátomat sokat faggattam a dolgok mikéntjéről, mikor eljött a pillanat, hogy Édesanyám Favoritját, ami korábban engem szolgált műszakiztatni kellett.

Nem akartam himi-humi vizsgát, mert Anyámat biztosabban tudtam egy valóban műszakilag rendben lévő kis autóban.

Mikor szóba került a javítóívek és a küszöbök cseréje, a lakatos barátom azt mondta, hogy nem ér annyit az autó, amennyit Ő elkérne ezért a beavatkozásért.

Vakartam a fejem és Ö közben tett egy utalást arra vonatkozóan, hogy a- puding próbája az evés-, itt az idő, hogy kipróbáljam magam.

Ellátott mindenféle jó tanáccsal és mondta, ahogy engem ismer biztosan megoldom a dolgot.

Így is lett.

Beszereztem a lemez alkatrészeket és adtam magamnak 3 napot a dologra.

Az  ajtók leszerelése után már semmi nem állhatott a flex útjába.

Szépen megkerestem a ponthegesztéseket, melyeket egy speciálisan erre a célra kialakított fúróval szépen lefúrogattam.

A ponthegesztések oldása után a lemezeket szét lehet választani egymástól egy gyalukéssel, vagy hidegvágóval.

A küszöb külső lemezborítása mögött rejtőzködött a csoda.

Na ,de uraltam a helyzetet és nem riadtam vissza a kihívástól.

A festéket és az alvázvédőt leégettem a szükséges helyeken, kialakítottam a hiányzó ( elrohadt ) részeket, majd furatokat készítve a

lemezeken a visszahegesztéshez indulhatott a visszaépítés. Lemezbe legegyszerűbben két különböző átmérőjű dugokulccsal préselhetünk merevítő domborításokat.

 Fontos dolog a hegesztésnél figyelni arra, hogy nehogy meggyújtsunk valamit a karosszériában pl.

egy  megbújó kábelköteget, szőnyeget stb.

Legyen a közelben tűzoltókészülék.

Az ajtókat érdemes visszapróbálni  a teljes felhegesztés előtt, hogy a hézagok mindenhol rendben legyenek.

Jöhetett egy kis vas gitt és 2K-festék ( itt még spray formában ) színre keverve.

Mikor megmutattam az autót lakatos barátomnak, Ő elismerően ennyitt mondott:

- Én biztosan nem sz..-kodtam volna vele ennyit, de nagyon jól megcsináltam.

Édesanyám egy év múlva kiflibe törte az autót és olvasztóba került a kis Favorit és ekkor adtam hálát az égnek, hogy

foglalkoztam az autóval, mert unokaöcsém ezen az oldalon ült hátul az öccse mellett a baleset közben és mind hárman komolyabb sérülés nélkül úszták meg

a kalandot.

W.J.

View the embedded image gallery online at:
http://moszkvicsklub.hu/index.php?start=30#sigFreeId1e3be3d947

 

 

2140-es típusú vízpumpa felújítása képekben

Mikor is jön el a pillanat ?

Talán akkor amikor az első rozsdapöttyök megjelennek a vízpumpa szívárogtató nyílásánál.

Bár ilyenkor autónk még csak kezd minket megbarátkoztatni a gondolattal, hogy valamikor le kell műteni a rossz

esetben akár 15 éve nem bojgatott vízpumpa, motorblokk, rozsda kombót.

" Mindenki őrízze meg a pánikját, csak semmi nyugalom ! "

                                                       ( Geszti Péter )

Mindenképp kell hozzá egy kis HŐ(dissou és tea kályha) és egy kevéske türelem !

Szerencsére már talán 1-2 év is eltelt az esemény óta, így biztos sok részletre nem emlékszem.

Az biztos, hogy a szerelés után egy-két hét elteltével, újra tudtam kapcsolatot teremteni a külvilággal :)

Két darab vízpumpából raktam össze egyet.

Jöjjenek a képek !!!

Szeretném, ha Ti is küldenétek hasonló beszámolókat, hogy más tollából is olvashassunk hasznos szerelési trükköket, érdekességeket.

Legközelebb egy "karosszéria elemek fényezése otthon" című cikkel készülök, de addig is várom a Ti írásaitokat is !

 

View the embedded image gallery online at:
http://moszkvicsklub.hu/index.php?start=30#sigFreeId15059d2d09

 

2140 fékrendszer légtelenítése

Íme a tuti módszer mellyel egy hét alatt......

Ja nem.

Szóval a tuti módszer mellyel 15 perc alatt minden levegőt eltávolíthatunk 2140-es fékrendszerünkből.

Első nagyon fontos lépés a biztonsági szelep dugattyújának rögzítése középállásban egy megfelelő tüskével.

Szükségünk lesz egy segédre a pumpáláshoz ( nálam mindig szegény feleségem az áldozat, de legalábbmegvan a fitness edzés ),

kompresszorra ( max. 1,5 bar állandó nyomásértékű kimenő levegővel ) és egy olyan fékolajtartály tetőre,

amelybe nem sajnálunk belefúrni egy belső nélküli felni autószelepét.

Egy kerékfújó kézieszközt csatlakoztatunk a szelepre, majd valamilyen oldható kötéssel( létezik oldható műa. kötöző ) megoldjuk a ravasz működtetését.

Hú, itt valaki lehagyta a fékbetéteket és a dobot.

Így semmi esetre ne kezdjünk bele a légtelenítésbe és bár az elején nem írtam, de ildomos felemelni az autót és a kerekeket is leszerelni.

Ja, és a motorháztetőt is nyissuk ki.

Na, elég a mókából....

 

A légtelenítést a legtávolabbi ponttól kezdve, tehát hátsó kerék, jobb oldal szépen kezdjük el a légtelenítést, figyelve arra,

hogy a fékerőszabályzó nem gátolja e a folyadék vagy a gáz áramlását.

Figyelem !

Az első féknyereg kis dugattyúi a hátsó fékkörön vannak !

A levegőnyomás levétele után minden munkahenger légtelenítése után ellenőrizzük a fékolaj szintjét !

Jótanács !

A hátsó fékmunkahengereket 2 évente egyszer szét kell nyomatni és kipucolni, ahhoz, hogy megfelelően működjenek, az elsőket

meg minden tavasszal megjáratni.

Én évente fékolajat is cserélek.

 

ENJOY !

 

 

 

 

Premium Downlaod Templatesby bigtheme.org

Дървен материал от emsien3.com

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de